tirsdag den 9. juni 2009

En moralsk historie.

Rolleliste:

En trehundrede kilo-tung gris med tre ben (til sidst i historien)
En vaskebjørn
Frank

* * *

Frank: Hvad satan, sidder I nu der igen?
Vaskebjørn og gris i kor: Ja, det gør vi da. Vi kan så godt lide det, jo.
Frank: Jamen så lad mig da sidde hos jer.
[Frank sætter sig]
Frank: Så I TV-Avisen her til aften, de havde et indslag om alt det skyderi ovre i København?
Grisen: Ja. Ja, det så jeg godt, ja.
Vaskebjørnen: Ja, ved du hvad, jeg siger dig du, de sagde at det var relateret!
Frank: Nå, sagde de det, jeg hørte det slet ikke, jeg sad jo lige og skulle holde styr på seks ristede hotdogs på samme tid.
[Grisen slår i bordet og rejser sig ophidset op.]
Grisen: Ahva' for noget!?
Vaskebjørnen: Slap nu af, gamle, du kender jo Frank for fa'en. Det er jo ikke dig, han har noget imod.
Grisen: Vil du have, at jeg bare skal ignorere at mine artsfæller bliver stoppet ned i deres egen tarm kun for at blive fortærret af debile, bebrillede, møgbelortede bistandsnassesvin?!
[Frank tager langsomt brillerne af og kigger Grisen i øjnene.]
Frank: Du kan tale til mig, hvis du vil mig noget.
[I samme øjeblik griber grisen fat om sit ene ben, flår det af og med rødsprængte øjne går han langsomt rundt om bordet og stiller sig ved siden af Frank.]
Frank: Hov, du! Hva' sata...
[Grisen griber Frank løfter Frank og tager hans plads. Han lægger Frank over benene og mens vaskebjørnen desperat forsøger at dæmpe gemytterne trækker Grisen Franks bukser ned og kanonerer det afrevne grisseben halvanden meter op i endetarmen på ham.]
Grisen: Kan du lide, at blive stoppet med gris, kan du lide at blive stoppet med gris i din tarm, hva', kan du?

Ingen kommentarer: