torsdag den 27. november 2008

Readymade #3 (ansøgning)

Ang. stillingen som pædagogmedhjælper

Jeg er en frisk ung fyr, f. 1985, sproglig student ved Lemvig Gymnasium, der søger stillingen som pædagogmedhjælper i Fritidshjemsafdelingen på 28 t./u.

Jeg har været tilknyttet Klubben i Eskildsgade fra d. 4. december 2005 til d. 1. august 2006, i første omgang i 37 timer pr. uge som et led i min aftjening af militærnægtertjeneste, og fra d. 4. april til d. 1. august som fastansat pædagogmedhjælper på 25 timer.
Min rolle i klubben var i høj grad at være et friskt ungt pust og initiativtager i en række sammenhænge, det være sig udendørsaktiviteter så som fodbold, indendørs aktiviteter som tegning, malning, teaterskrivning, sangskrivning, brætspilsturneringer såvel som musiske aktiviteter. Klubbens medlemmer var i alderen 10-14, og efter 8 måneder har jeg kunnet mærke på mig selv at det i høj grad var de yngste af medlemmerne, som var interesserede i at lave alle de aktiviteter som blev arrangeret og i hverdagen var mere motiveret og involveret i de initiativer jeg stod for. Dette har givet mig motivation og lyst til at arbejde med yngre børn.
Endvidere har jeg også snuset til arbejdet med de lidt yngre børn i form af korte vikarophold ved sygdom på den Integrerede Institution Absalons (som klubben i Eskildsgade er en del af) fritidshjem og udflytterafdeling i Kongelunden, og jeg følte i den periode at have tættere kontakt og gensidig forståelse med børnene her end det mange gange havde været tilfældet med de ældste medlemmer i klubben. Gennem mit arbejde i klubben mener jeg også at have bevist, at jeg kan indgå i et dynamisk samarbejde og planlægningsproces med mine kollegaer.
Alt i alt mener jeg min erfaring, muntre personlighed og positive tilgang til børnene ville kunne bruges hos Børnehuset Dragen.
Jeg ser frem til at høre fra jer og håber på et fremtidigt samarbejdsgrundlag.

Mvh.
Rasmus Jepsen
Valby Langgade 276 st. th.
2500 Valby

Ingen kommentarer: