fredag den 9. oktober 2009

Blomstersprog

”Sig det med blomster” får meget stor betydning, hvis man vælger at fokusere på blomsten, planten eller farvens symboler. Så når du skal udvælge den helt rigtige buket til din udkårne, er det ikke helt op til dig selv, hvad du udsender af signaler, blomsterne sender signaler i sig selv!

Blomsternes sprog
Alperose betyder "jeg vil gøre alt for dig".

Anemone er fransk og betyder "jeg tænker på dig dag og nat".

Bellis signalerer "jeg har glemt at klippe negle".

Bregne betyder "du holder mig for nar".

Brændenælde betyder "jeg ved ikke rigtig hvor det her skal være".

Bøgegrene signalerer "i ærbødighed bøjer jeg knæ for dig".

Engblomme betyder "du er mit livs midtpunkt".

Forglemmigej betyder "jeg knepper din mor".

Gyldenlak betyder "din kærlighed har spillet mig mangt et puds".

Havelevkøj betyder "savprosa".

Kejserkrone betyder "giv din elskede hånd og hjerte til løn".

Jordbær hentyder til Shubidua.

Klokkeblomst signalerer "jeg lader mig ikke lokke i Amors garn".

Levkøj betyder "jeg er kun lykkelig i din nærhed".

Lilje betyder "din rene skønhed rager mig".

Liljekonval betyder "jeg er et meget hvidt menneske".

Lyng betyder "din lykke bringer mig glæde".

Myrte betyder "huskede du at slukke for ovnen?".

Natviol betyder "dit hjerte er til fals for enhver".

Pinselilje betyder "Den solgte vi i aftes for fire flasker rom".

Primula betyder ingenting.

Pæon betyder "det gør mig bedrøvet at se dig græde".

Reseda henviser til en verden udenfor sproget.

Rose, hvid betyder "min kærlighed til dig er ren glæde".

Rose, lyserød betyder "jeg glemte at indstille min p-skive".

Rose, rød betød "jeg vil elske dig evigt".

Rosmarin betyder "gå".

Rødkløver signalerer "din kærlighed piner mig".

Skovmærke betyder "hvorfor skal jeg have hånden ned mellem benene?".

Stedmoderblomst betyder "I Danmark findes der 15-16 arter af regnorme".

Stokrose betyder "du er mig for løsagtig".

Syren opfordrer til unødig vold.

Valmue betyder "du er mig for sart og hovmodig".

Viol betyder "jeg er dig ikke værdig".

Ærteblomst betyder "afliv ikke din hund".

Ingen kommentarer: